la-Bacau.ro     


Fondat 2012     |                     Site dedicat informarii bacauanilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

Premierul Victor Ponta a participat la semnarea contractului de construcție a centurii ocolitoare a muncipiului Bacău

Agerpres

 

Prim-ministrul Victor Ponta a declarat miercuri, după semnarea contractului pentru realizarea șoselei de centură a municipiului Bacău, că prezența sa reprezintă un mesaj important pentru toate companiile turcești care investesc în România și creează locuri de muncă, prefațând astfel întâlnirea de la prânz cu președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, aflat în vizită oficială în țara noastră.

Contractul pentru realizarea șoselei de centură ocolitoare a municipiului Bacău a fost semnat miercuri, în prezența prim-ministrului Victor Ponta și ministrului Transporturilor Ioan Rus, după 12 ani de la inițierea proiectului și depășirea tuturor termenelor de contestare a licitației.

"Odiseea trecerii din proiect la execuție a șoselei de centură a municipiului s-a încheiat odată cu epuizarea oricărei căi de atac în justiție și putem vorbi de acum despre construcția propriu-zisă a aceste investiții mult așteptate, al cărui proiect a trebuit să facă față, în justiție, rigorilor legale actuale, mult prea lungi, care au frânat începerea lucrărilor", a afirmat Victor Ponta.

În context, premierul a precizat că până la sfârșitul lunii iulie va fi elaborată o nouă lege a achizițiilor publice, cu respectarea procedurilor europene, care să permită o "fluidizare" a traseului de la momentul licitației până la implementarea concretă a unui proiect.

"Începerea construcției are și valoare simbolică. Am trecut la fapte și faptele atestă că cei 30 de km ai acestei centuri ocolitoare se înscriu în ceea ce România nu a avut niciodată, dar are în prezent, un Master Plan de investiții în Transporturi, aprobat de Uniunea Europeană, finanțat de Uniunea Europeană de instituțiile internaționale financiare și de la bugetul României, Master Plan ce prevede pentru Moldova investiții absolut necesare, ce vor lega această zonă cu vestul Europei, între care autostrada Iași — Târgu Mureș, dar și Bacău — Brașov și Bacău — Pașcani. Sunt investiții fără de care nu se poate realiza, la ritmul actual, dezvoltarea economică a Moldovei, dar care le vor permite și cetățenilor de peste Prut, care au și mai mare nevoie să fie legați de Europa, să acceadă la o cale rutieră ce le poate facilita acest deziderat", a mai spus premierul.

Contractul a fost semnat de directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Narcis Ștefan Neaga, și directorul general al companiei turcești, Eko Insat Ve Tic AS, Halim Balkay, firmă care a câștigat licitația.

"Este o zi cu majuscule în istoria administrației băcăuane, investiția fiind cea mai importantă ce se realizează în județ în ultimii 25 de ani, atât din punct de vedere al importanței multiple, dar și al valorii sale cifrate la peste 88 de milioane de euro, fără TVA", a declarat pentru AGERPRES, președintele Consiliului Județean Bacău, Dragoș Benea.

Varianta ocolitoare a Bacăului, pentru care au existat mai multe proiecte începând din anul 2001, modificate ca urmare a unor dispute politice, are în actuala soluție tehnică aprobată lungimea de 30,7 km, urmând a fi realizată în 24 de luni de la data semnării contractului de atribuire.

Investiția, ce face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din județul Bacău, primăria municipiului incluzând-o în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, este finanțată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu fonduri europene, a trebuit să fie integrat ca făcând parte dintr-o viitoare autostradă. Ca urmare, șoseaua de centură a Bacăului face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega rutier sudul de nordul Europei.

Valoarea estimată pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bacău este de 591.224.807 de lei, fără TVA. Investiția va avea 30,7 de kilometri și va fi construită pe două axe. Una va avea o lungime de 12,5 km și va pleca din sudul municipiului, la limita cu localitatea Nicolae Bălcescu, prin est, intersectând drumul național Bacău — Vaslui și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, aflat în nordul municipiului, iar a doua, ce va face joncțiunea, prin vestul orașului, cu drumurile naționale către Moinești și Piatra Neamț, la Centrul de Afaceri și Expoziții, va fi în lungime de 18,2 kilometri.

Contractul de execuție a șoselei de centură fusese scos la licitație în aprilie 2013, dintre cele zece firme înscrise fiind declarată câștigătoare compania Eko Insaat Ve Tic AS din Turcia. Pe locul doi s-a aflat Max Boegl România SRL, care a contestat rezultatul. Contestație a depus și firma SA&PE controlată de băcăuanul Dorin Umbrărescu. Ca urmare, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a anulat raportul procedurii de atribuire și a cerut reevaluarea ofertelor. Eko Insaat Ve Tic AS a contestat, la rândul său, în instanță decizia CNSC de reevaluare a ofertelor. Ulterior, instanța a admis în parte contestațiile și a dispus reevaluarea ofertelor, nu și repetarea licitației. Câștigătoare a fost, din nou, Eko Insaat Ve Tic AS, dar Grupul Max Boegl România SRL — Astaldi SpA a contestat iarăși rezultatul, iar CNSC a respins plângerea. Curtea de Apel București a respins, în această lună, prin decizie definitivă, contestația Astaldi SpA, deschizându-se drum pentru semnarea contractului de execuție firmei Eko Insaat Ve Tic AS.

Mai puțin cunoscută în România, compania turcească are un portofoliu bogat de lucrări în Turcia, Bulgaria, Rusia și Kazahstan.

"Centura rutieră ocolitoare a municipiului Bacău este primul proiect pe care îl vom aplica în România. Obiectivul nostru primordial este să îl terminăm în cele mai bune condiții de calitate și în termenul prevăzut. Sunt implicați să realizăm o investiție utilă pentru România și această zonă a Europei. De cum vom acționa așa va fi și imaginea firmei noastre în zonă", a precizat Konksal Cengiz, președintele Eko Insat Ve Tic AS.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-Romania.ro     |     la-AlbaIulia.ro |     la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Constanta.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-Deva.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Pitesti.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Resita.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro | la-Vaslui.ro     |     la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2015